Cep telefonuyla(GSM) konuşmak, bizlere zaman kazandırır, mesafeleri ortadan kaldırır, görüntülü olanları(3G) ile hasret giderebiliriz. Ancak bu teknoloji harikasını acaba ne kadar düzgün kullanabiliyoruz? Teknoloji kullanmak kültürle birleştiğinde güzel olur. Kültür, kimliğimizi, değer yargılarımızı ifade eder. Güzelliklerimizi modern teknoloji ile daha geniş kitlelere ulaştırabiliriz. Aşağıda telefonda konuşma adabı ile ilgili birkaç hususa yer verilmiştir. Dikkat edildiğinde en başta bu araçlar, biz kullananlara değer katacaktır.
1. Telefona mümkün olduğunca çabuk cevap vermek gerekir.
2. Konuşmaya bir selamlaşma sözcüğü ile başlanmalıdır.
3. Ahizeyi ele alınca, alo yerine efendim veya çalışma hayatında ise buyrun efendim
denilmesi daha uygundur.
4. Daha sonra telefonu açan kişi kendini tanıtmalıdır.
5. Ahize sol elle tutulmalı ve ağız kısmından 1,5 -2 cm uzakta tutulmalıdır.
6. Telefon görüşmelerinde cevaplar ne mesajı iletmeyecek kadar kısa ne de konunun
dağılmasına yol açacak kadar uzun olmalıdır.
7. Telefon başka departmanlarda ise o departmanın numarasını vermek yerine, mümkünse
aktarma yolunu seçmek, nezaket kurallarına daha uygundur.
8. Telefonu bekletmek durumunda olursanız zaman zaman karşıdakine dönerek onunla
ilgilendiğinizi hissettirmelisiniz.
9. Telefonu bekletme durumuna alacaksanız zamanının olup olmayacağı karşı tarafa sorulmalı
yoksa kendilerinin daha sonra arayabileceği belirtilmelidir. Bunun için karşı tarafın
numarasının alınması unutulmamalıdır.
10. Aranan şahsın orada olmaması durumunda, karşı tarafın adını bu durumu ona iletmeden
öğrenmek, bir perdelemenin olduğu anlamına gelir ki, bundan kaçınmak gerekir. Bunun
yerine “sayın müdürümüz şu anda burada yok; geldiklerinde kim aradı diyeyim” veya
“ben yardımcı olabilir miyim?” denmelidir.
11. Konuşmaların bitirilmesinde karşı taraf beklenmelidir. Bu nezaket kuralıdır
12. Telefon ahizesine doğru öksürmemeliyiz.
13. Çok yüksek ya da duyulmayacak derecede kısık sesle konuşmamalıyız.
14. Özel sayılabilecek hususları başkalarının duyabileceği şekilde konuşmaktan kaçınmalıyız.
15.Telefonla da olsa birileri ile konuştuğumuzu unutmamalıyız.
