Millet olarak yastayız..
Canımız çok ama çok yanıyor…
Neden yanmasın ki? 301 vatan evladımızı kaybettik ve şehit oldular!
Nerede mi? Tabi ki Soma'da...
Soma'da kaybettiklerimiz var bide yitirdiğimiz değerler...
Peki bu değerler nedir?
Bu acılı günde tüm dünya başsağlığı dilerken birileri ne diyor?
‘Oh ne iyi olmuş sen öyle yaparsan böyle olur’…
Bu nasıl bir insan, bu nasıl bir vicdan, bu nasıl bir kalptir Allah aşkına!
Birisi bana anlatsın!
301 işçimizin hayatı,
301 Ailenin ocağı,
301 Annenin evladı yetim kaldı,
Sizin derdiniz ne kardeşim bana bunu söyleyin!
Bu acılı günde neyin hesabını yapıyorsunuz Allah aşkına.
Tamam suçlu kimse cezasını ödesin bunda sorun yok!
Belki suçlu Enerji Bakanı Yıldız, belki de Çalışma Bakanı Çelik diyelim.
Hadi bunları geçtik, Başbakan suçlu olsa ne olacak ölenler gerimi gelecek!
Ayrıca maden ocak sahibinin hiç mi suçu yok, suç yönetmelikler demi?
Düşünsenize 301 rakamını saymak bile iki buçuk dakika sürüyor!
Acımız gerçekten çok büyük!
Bende bir maden işçisi babanın oğluyum…
Kömür yanığını iyi bilirim 1991 Grizu patlamasında Zonguldak’taydım…
Acıların ne demek olduğunu oradaki aileler daha iyi bilir.
Evet canımız çok yanıyor millet olarak.
Düşünsenize madenden yaralı çıkmışsınız ve neler söylüyorsunuz?
‘Sedye kirlenmesin çizmelerimi çıkarayım mı?’ sözü tarihe gecen bir sözdür,
Ne zaman Murat kardeşimizin bu sözlerini duysam ağlıyorum?
Toplum olarak çok hassas olduğumuz bu zamanda başkalarının derdi ne?
İste asıl sorun burada!
Biz bu ortamda güzel davranışları konuşmamız gerekmiyor mu?
Yok birilerinin derdi hükümeti ve yöneticilerini insafsızca eleştirmek mi?
Peki eleştirin ama sanki bu eleştirilenler normal mi değil mi?
El insaf!
Bu hükümet değil miydi depremlerde cansiperhane çalışan...
Kütahya’da, Bingöl’de ve Van'da 1 yılda devasa hizmetleri sunan?
Ne oldu da bu millete hizmet eden hükümet vicdansızca suçlanıyor?
Bu soruların cevabını sizlere bırakıyorum.
Evet ülke olarak acımız büyük, yastayız ve içimiz kan ağlıyor.
Bu anlamda inşallah ülke olarak başka acılar yaşamayız.
Suçlu olarak başkalarına değil biz üstümüze düşeni yapıyor muyuz acaba!
Ne kadar hakkımızı arıyoruz, yanlış yapanları görünce ne yapıyoruz?
İşte asıl sorunda burada bence...
Herkes üstüne düşen görevi yapmalı.
Evet bu faciada hayatını kaybeden tüm şehitlerimiz rahmetle ve minetle anıyor, ailelerine de Allahtan sabırlar diliyorum…
Allaha emanet olun.
Saygılarımla
