Hiçbir parti "ömür boyu muhalefet olacağım" diye ortaya çıkmaz.
Ama bir şey var ki, özellikle; ülkemizde kurulduğundan beri iktidar olamadığı halde, uzun süre partinin başında kalan, yenilgi aldığı seçimlerin ardından hiçbir şey olmamış gibi yine devam eden, parti başkanları vardır.
İstifa erdemini kullanmaktan aciz parti başkanları "demokrasinin gelişmesi" önünde engeldir.
Tabi buda; parti örgütlerini kendisinin oluşturması, eleştiren; il, ilçe, kurullarını partiden ihracı "bunda" en büyük faktörü oluşturur.
Parti kurulları adeta genel başkanın iki dudağı arasına bakar.
Milliyetçi Hareket Partisi Başbuğ Türkeş zamanını ayrı tutarsak; Bahçeli döneminde bir koalisyon ortaklığı hariç iktidar yüzü göremedi...
Yapılan başarısız politikalara, seçmenin onayını almayan adımlara karşın; her seçim ardından politikalarında değişikliğe gerek görmez, seçmenin tercihini sorgulamaz...
Partideki tepkileri kulak ardı ederek "hatta ileri gidenleri" partiden uzaklaştırma çabasına girer.
Son seçimde MHP yönetimi "haklı olduklarını ısrar etmelerine karşın" büyük başarısızlık yaşamıştır!
Yürüttükleri politikaların ters teptiği ortada...
7 haziranda istedikleri oyu almalarına rağmen; muhalefet ve iktidar temsilcileriyle görüşmelerde" iki tarafa yakın durmayarak" 1 Kasım'a gidişte etkileri oldu.
Seçmen yüzde 60 muhalefet partilerine olur vererek; Ak Partinin "bazı uygulamalarından rahatsız olduğunu göstermiş" buna bir dur denmesini istemiştir.
Her durumda bir koalisyon kurularak, yeni hükümetin kapıları açılırdı. MHP kilit parti konumuna gelmiş, yanlışları sorma sorumluğu almıştı.
İktidar ortağı olma durumunu "kendince haklı nedenler olsa bile geri çevirmek" partinin büyük hezimetine yol açtı.
Bugün HDP’nin aldığı milletvekili sayısının yarısını almışsanız, burada istifa mekanizmasını çalıştırmalısınız...
Halen biz kendi politikalarımızda haklıyız, devam edeceğiz demek; kendi seçmeninizi dikkate almamaktır!
İlçe bazında birçok yerde istifa erdemliliği gösterilirken, partinin üst organlarında il başkanlıkları düzeyinde hiç kıpırdama yok!
Yarın yapılacak bir seçimde baraj altında kalmak mı istifa getirecek!
MHP; Türkiye Partisi olma yolunda ilerlemeli, iktidar olacak politikalar yürütmelidir. Partiyi sürekli küçülten, seçmenini küstüren, attığı çelişkili adımlarla güven kaybeden, değil!.
