Bugünde, bu sözlerden sıkılanların en başında kendileri geliyor.
Bosna artık savaş ve yoksulluk denmesinden hoşlanmıyor.Ülkemiz insanlarının "kendileri ile ilgili yapılan söyleşilerde bu iki kelimeyi kullanmasın" diyorlar.
Bursa'da eskiden Kamberler denen yerde Bosna Hersek Fahri Konsolosu bulunmakta...
"Buraya girdiğimde Bosna'nın değişen yüzünü gördüm." Çalışanlar; ülkemiz insanlarının kendi ülkelerine ilgisinin artması için "var güçleri ile" didiniyor.
Devamlı etkinlikler düzenlemelerinin sebebi Türk İnsanının artık ülkelerine yatırım, ticaret için gelmeleri...
Biraz dertliler ilgisizlikten...
Avrupa'nın Devleri her türlü yatırımı yaparken; dost bildikleri, her sıkıştıklarında yardıma koşan Türk İnsanı;
Buraya yatırıma gelmeye yavaş davranıyor.
"Kendi kültürlerini yansıtan kahvelerini, kahvelerinin hikayesini dinledim."
Bosna Avrupa'nın göbeğinde olmasına rağmen tam üye devlet değil!
"İşte yatırımın, iş birliğinin tam zamanı demeleri vize olmaması... "Bosna'dan diğer ülkelerle alışverişin, Türkiye üzerinden daha kolay olacağı...
Gelenek, görenek, din ,kültür bakımından aynı bağlarla bağlanan ülkelerin "daha sıkı işbirliği içinde olmaları gerektiğini" söylüyorlar.
Kendilerini yeterince anlatamamaktan da şikayetçiler!
Bosna eski Bosna değil!
*****
Buski'den şikayet var
Mudanya Güzelyalı Siteler Mahallesinde Buski'nin, yaptığı çalışmadan sonra "mahallede oturan daire sahiplerine 300 lira civarında bedel ödetmesi" insanları şaşkına çevirmiş!
Yıllarca belediyeler halkın vergilerini toplar, yaptığı çalışmalardan ek masraf almazdı.
Baktığımızda, belediyeler; ilan, reklam, eğlence, haberleşme, elektrik, su, emlak, yangın, havagazı, çevre ve temizlik adında birçok kalemden vergi almakta.
Bu vergilerin yanında devletin kaynak aktardığı biliniyor.
Bütün bu gelirlerin yanında, yapılan çalışmalardan dolayı insanlara bedel ödetmek, sosyal devlet anlayışına ters düşmekte...
