Uludağ'da kar üstünde dolaştığım,

Kayak yapmasam da düştüğüm anları...

Yeşillikler üstünde çok piknikler yaşadım saymadım.

Merkezde sıcaktan bunalırken sana koştum.

Suların akardı şırıl şırıl buz gibi...

Serin esen rüzgarını özleyeceğim.

****

Her köşe başındaki çeşmeden "doyunca" içerdik.

Tarihini; Osmanlıya başkent oluşunu biliyorum.

Medreseler, camiler, külliyeler, kabirlerini...

Tophane surlarda oturduğum günleri,

"Dağ eteklerinde mola verip çene çalarken"

Şehrin endamını seyretmiştin günlerce...

Şeftali bahçelerin yok olurken kahrolduğumu,

Her köyün yeraltı çeşmesinin yanında

Arkadaş sohbetlerine hasret çekeceğim.

****

Yeşil Bursa dendiği yıllarda mutluydum.

"Her insana kapını açtın zarar görsen de"

Koynuna aldın bütün renkleri

Doğu, batı, güney, kuzey,

Balkan ülkeleri döküldü topraklarına...

Her yörenin izlerini taşıdığın için,

Yaşadığım yerde devamlı bahsedeceğim.

****

Mudanya sırtlarından aşağıya süzülürken,

Denizi seyretmeyi üzülerek düşüneceğim.

Plansız şehirleşmeni, gökdelenlerini, Altıparmak'ını...

Dağ yolunda çay içtiğim günlerin güzelliğini,

Bıçak kalkan gösterilerini, kestane şekerinin tadını,

Başkalarına değişmeyeceğim...

Tanıdık, dost, arkadaş,insanını özleyeceğim.

****

"Bursaspor tuttuğum takımlardan biri" oldu.

Yendiğinde sevindik, yenildiğinde üzüntü yaşadım.

Şampiyonluğunu kutladık günlerce.

"Artık başka takım ekler miyim gönlüme?"

Her ideolojiyi barındırdın uygarca...

Dernek günlerini, çalıştığım sendikaları, koroları...

Kaplıcalarında şifa bulduğum "anları" düşüneceğim.

****

Müzikle yoğrulmuş toprağını bana da bulaştırdın.

Müzik insanların sayesinde müziği içime attım.

Ahmet Hamdi seni övmüştü, "başındayım sanki mucizenin,"

Alışmak kolaydı sana ayrılmak zor gelecek biliyorum.

Bursa toprağını özleyeceğim yaşadıkça...